Sportbegeleiding

Sportbegeleiding is zeer breed:

Blessures of klachten tijdens het sporten zijn zeer individueel, of je nu een (sub) topper bent of sporten echt voor je ontspanning doet. Soms is het zeer uitvoerig bespreken van je sporttechniek of het proberen te verklaren van de blessure al het grootste deel van het werk.

Vaak is er een lichamelijke component aanwezig. Door dit uit te zoeken en te kijken hoe we kunnen voorkomen dat deze lichamelijke component terugkomt, probeer je nieuwe blessures voor te zijn.

In combinatie met Manuele therapie Methode Marsman kunnen we net een stapje verder gaan. Wat voor de ene persoon de perfecte zit op de fiets is, kan voor de andere persoon juist niet werken. Hetzelfde geldt voor hoe je zwemt, wat je hardlooptechniek is of je klimtechniek.

Dat de ene persoon beter kan fietsen met een bolle rug, maar de andere vanwege de anatomische bouw van zijn rug juist het stuur wat verder weg moet hebben, is cruciaal bij het opsporen van de oorzaak en het voorkomen van blessures.

Pijn tijdens het sporten is niet normaal! Laat kleine klachten niet groot worden! Zo verschillend als klachten kunnen zijn, zo verschillend kan ook de behandeling van een klacht zijn.

Dit kan variëren van het tapen van een overbelaste schouder ( diagnose na echo), het mobiliseren van de bovenrug en stabiliteitsoefeningen doen thuis, tot samen een looptraining doen in het bos om de juiste looptechniek te leren. Of het aanleren van een voor jou goede techniek van de apenhang of voetklem bij survival. De behandeling hoeft zich niet te beperken tot de praktijkruimte bij de sportbegeleiding. Soms is een analyse ter plekke de juist de manier om er achter te komen hoe iets anders moet.

Voetbal, korfbal, basketbal, volleybal, waterpolo, zwemmen, zeilen, windsurfen, kitesurfen, schaatsen, (race/mountain) fietsen, survival, hardlopen, wandelen, tennis, badminton, bergbeklimmen, motorcross, rugby, handbal, turnen, bowlen, fitness, boogschieten, cricket, duiken ( scuba), hanggliding, trampoline springen, roeien, kaatsen, fierljeppen, skiën, honk(base)bal, atletiek, paardrijden.

Tevens hebben we een fitnessruimte waar op een aantal tijdstippen in de week fitness onder begeleiding mogelijk is. Dit is op de volgende momenten.

  • Maandag: 09.00 – 11.00 uur, 14.30 – 16.30 en 17.30 – 19.30 uur;
  • Donderdag: 09.00 – 11.00 uur, 13.30 – 14.30 uur en 19.00 – 20.00 uur;
  • vrijdag: 14.30 – 15.30 uur.
Naar boven

© 2017 Fysio Oudehaske

PRONIEK